چشمه های معروف در اطراف شهر مشهد
نوشته شده توسط : mary

چشمه های معروف در اطراف شهر مشهد

 

چشمه سبز مشهد از جاذبه های طبیعی تور مشهد در حدود 20 کیلومتری روستای بزرگ گلمکان مشهد و در راه مشهد به قوچان در یکی از بلندترین نقاط رشته کوه بینالود قرار دارد. این چشمه با طول و عرض بسیار زیاد و آب فراوان از قدیم زیبا و بحث انگیز بوده است. این چشمه که در اطراف به وسیله دیواره های کوهستانی احاطه شده است ‌دریاچه ای را تشکیل می دهد که یکی از چشمه های متعدد این محل به نام چشمه اشتها معروف است . اهمیت چشمه سبز در تور مشهد پاییز 94 هوای مناسب و آب مطلوب آن است .

 

 

 

چشمه شاهان گرماب در جاده مشهد - سرخس در 72 کیلومتری مشهد و در نقطه ای کوهستانی واقع است و دارای آب معدنی فراوان با 45 درجه سانتی گراد حرارت می باشد. بنای استخر و دوازده شاه نشین رختکن آن به شاه سلیمان صفوی منسوب است. دیدن از این چشمه را در تور مشهد از دست ندهید.آب چشمه دارای خواص درمانی فراوانی از جمله :‌ بهبود و التیام عفونت های پوستی ،‌ زخم های مزمن، واریس ، ‌رماتیسم ، آرتریت ، آرتروز و کوفتگی و دردهای عصبی می باشد . نوشیدن آب چشمه تا میزان یک لیتر در روز و در سه نوبت نیز توصیه شده است. 

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: چشمه های معروف در اطراف شهر مشهد , دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: